Owner Post Them Follow Dash



HadaAris' Life Story
HadaAris;
" quality="high" wmode="transparent" width="200" height="10" name="billy" align="middle" type="application/x-shockwave-flash" />



The Queen


Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Enjoy reading seekers

Short Bio

⊰Shuhada Aris⊱
Seeking for a better future. TwoZero. nobody knows about my story and what i have been through. try to get in my shoes and iam sure you can't even imagine how iam still survive until now ! NUR SHUHADA BINTI ABDUL ARIS. Hafidz's ♥


♥My Everything♥


Abdul Aris' Family


New York Skin Solution Vs. Michelle Lazar

hye semua. sihat? actually, dh lama aku hadap blog ni tadi. tapi sibuk edit template. hahaha. sedang cuba baca code code blog tu haaa. poning laa jugak baca. hahaha. try post mcm-2 code. kdg-2 jadi, kdg-2 tak jadi. sedeyh. hahaha. okeyh, since last night aku google review customer yang dptkn treatment kt New York Skin Solution (NYSS) and michelle lazar. so, aku pun dpt idea nk buat entry ni. NYSS vs Michelle Lazar.

NYSS

last year, aku tertarik dengan satu promotion yg dibuat oleh nyss ni. and yes, at that time muka aku agak teruk. jenis muka jerawat. and for sure jerawat yang payah nk hilang. bak kata orang memang jerawat batu laa. degil nak mati. so, sebab nmpak promotion tu. aku pun gatal laa nak try. katanye free trial. so, aku pun ngajak laa akak and mak aku try skali. dyorng plak setuju je. hahaha. aku tak call pun nyss tu. kitorang terus pegi sana. time tu kitorng pegi kt cawangan tesco seremban 2 but now dah tukar kt palm mall seremban. well, time nie tk de la terpikir yang nyss nie teruk ke pe. sbb dlm hati percaya treatment dyorng mesti tip top. kalau tk, tk kan laa ramai org kenal brand ni kan? so, for sure ramai yg dh berjaya mencantikkan muka memasing dekat sini.

aku, mak aku and kaklang aku smpai dekat sana and di smbut oleh amoi cntik. mmg cantik la jugak. aku ckp kitorng nk try free trial facial treatment kt sini. so, amoi tu bawak kitorng bertiga kt dlm consultation room. kt situ cm biasa la dye scan muka semua pastu kena isik form pasal kita punya lifestyle. at this time tk pikir pape pun. just mmg nk try facial treatment tu. dh sudah isik tu. kitorang kena tnggu dlm 10 ke 15 minit cenggitu. pastu baru laa sorang-2 kena bawak masuk dlm bilik facial. for me, semua tempat yg buat facial best. mana tk best bila org belai muka kau kan. ofcoz la seronok ye dok? sbb pernah je aku try facial dekat Amy Beauty Centre. best je facial. just part kena buang black and white heads tu tk tahan laa. sbb sakit nak mati. nk nangis aku rasa. so, treatment berlangsung dlm 2 jam cenggitu.

 after dah sudah tu, amoi tu bawak aku ke dalam consultation room. dye mula laa bukak mukadimah. dye compare kn muka aku before and after treatment. aku dengar je la dye ckp pasal kulit muka aku semua. pastu sruh aku amik package treatment dia. time tu aku senyap je sbb tnggu mak aku habis treatment jugak. lepas mak and akak aku habis treatment dye buat process yg sama kt dyorng. scan muka and so on. and ofcoz laa dyorng pun di offer package. well, my mom and akak aku berminat nk cuba. aku student. time tu baru nak naik form 6. so, mak aku setuju nk sponsor sikit. tpi aku kena bayar jugak sekali. nasib baik aku ni kerja dengan ayah aku. dpt laa duit sikit. so, aku amik package 5 sesi RM 400++ and mak aku kena almost RM1500 untk 5 sesi. akak aku amik 3 sesi almost RM 300.

so, nk dijadikan cerita, nyss ni mmg jenis suka paksa paksa. setiap kali treatment kena bayar. aku amik sesi tu bayar bulan-2. so, setiap kali datang untk treatment kena bayar. 50 inggit pun jadi la. asalkan bayar. kalau aku ckp tk bawak duit. mesti dia akan tanya ada pakai credit card or debit card ke? after habis 5 sesi tu. dia sruh aku amik package lain plak untk smbung treatment. time tu aku tk nak. sbb duit nk pakai untk diri sendiri. tpi mak aku sruh amik. so, aku smbung la.  amik 8 sesi untk RM 600. tpi yg ni ada pakai machine. but dye ckp. kalau aku dh bayar smpai RM400 bru akan pakai machine. kalau tak, slagi tu aku tk dpt treatment using machine tu. mcm siot je. baik tk payah mcm tu. start tu aku stop pegi treatment dah. aku sempat pegi dua sesi je. lagi 6 tu belum pegi-2 lagi. aku baru bayar RM 150. so, ada lagi baki belum bayar. thats why bertalu-2 nyss call aku. tpi aku tk jawab. malas. kalau jawab mesti tanya bila nk buat treatment. pernah terangkat call sekali sbb nyss ni pndai gak call aku guna number lain. sejak tu setiap kali dyorng call guna number lain aku akan save. until now, dh tk de dh aku terima call dripde dyorng. penat lettew nk call banyak kali. hahaha. mak aku pun dh stop pegi sana after amik another package. kata mak aku tk berkesan kt muka dia. aku punya jerawat dh hilang sikit lepas pegi sana.

well, aku pun ada beli produk dye which is toner and pencuci muka. but tk ingat how much sbb dh lama sngt benda tu. and aku pun dh lama tk jejak kaki kt sana. tpi, akak aku still continue treatment kt sana. dye ckp okeyh and sesuai dengan kulit dye. lagipun dye dpt consultant yg baik. tk cam aku. consultant aku manjang mintak duit. padahal bila aku dtg buat facial, bukan dya yg buat facial kt muka aku. dye sruh org lain. keje dye nk pow duit aku je.so, now aku dh serik nk pegi nyss dah.

Michelle Lazar.

okeyh, mybe korang bru first time dengar nama ni. aku pn sama. aku tawu michelle lazar ni pun dri mak aku. dye terjumpa advertisment dekat dlm magazine. terus dye ajak aku dtg sini untk tengok. aku pegi michelle lazar cawangan senawang. tk jauh pun. dekat je dengan rumah. so, last month aku jejak la kaki ke sini dengan mak aku. so, dye terangkn laa pasal michelle lazar nie. dn mcm biasa kena isik borang pasal our life style. mula-2 aku tk berminat. so, aku just tolong mak aku isik kn form tu. well, mak aku rabun. so, tk nampak. thats why dye suruh aku yg isikkan untk dye. tpi mmg okeyh la sbb masa smpai cina yg smbut kitorng mmg baik and ramah.

pekerja yg ada dlm 3 org kalau tk salah. tempat dye pun tk besar. ada laa dlm 4-5 bilik mcm tu. so, cina tu scan muka mak aku. pastu dye ckp mak aku punya jeragat dh teruk. so, kalau tk buat treatment lagi teruk. then dh bincang-2 tu mak aku setuju buat treatment. time tu kena beli voucher dye. so dpt laa murah dri harga sebenar treatment mak aku RM 230.sbb first time. dye dpt buat hnye dengan harga RM 180. aku pun dye sruh try. treatment aku berharga RM98. tpi dpt buat dengan harga RM 69. so, next week tu kitorng dtg untk buat facial. mmg best laa aku rasa buat facial kt sini. sbb facial dye tak lama sngt. and setiap kali buat facial mesti dye akn urut-2 sikit bahu. paling best bila dye cabut black and white heads tk sakit pun. sbb dye guna alat khas so, customer tk kn rasa sakit. and after buat treatment, tk nmpk sgt pun kesan muka merah-2 sbb kena cungkil and picit. mmg best.

lepas treatment, mcm biasa laa mesti akn bincang untk next treatment. so, aku mcm agak berminat sbb facial dye best. so, dye recommend kn package student kt aku. dye ckp aku muda lagi. so, aku perlukn treatment facial yg basic. sbb kulit aku still okeyh. but mak aku kena amik facial treatment pakai machine sbb nk buang jeragat mak aku. so, aku amik package basic facial treatment yg berharga RM98. tpi sbb aku guna student promo aku dpt RM 636 untuk 10 sesi. kalau bukan student kena bayar RM 980 untk 10 sesi bagi treatment yg sama. mak aku amik treatment yg RM230 tu. tpi sbb mak aku purchase treatment tu time promotion dyorng. mak aku dpt buat 10 sesi pada harga RM1800 bagi treatment yg sama. so agak berbaloi laa jugak. so, skang ni dh tiga kali aku buat treatment kt michelle lazar ni and hari tu aku baru beli pencuci muka dye. so, nk try dlu tengok okeyh or tak. but, still sama jugak dengan nyss. setiap kali buat treatment kena bayar,

so, apa yg aku boleh simpulkan. nyss agak mahal dripde michelle lazar. and michelle lazar lebih sopan and mesra sikit. dekat michelle lazar, dye akn bagi tawu terus apa masalah kulit kita but dyorng tk lebih-2. sbb muka aku berjerawat sikit, dye sruh aku pakai pencuci muka sahaja. tk de paksa sruh beli other product. nyss akan paksa beli produk. kalau beli cleanser, dye akn sruh beli toner skali. asal boleh nk sruh aku beli complete set. stiap kali dtg msti akn tnye, "pencuci muka ada lagi? toner ada lagi? moisturizer ada lagi?" letih. nyss akan kutuk muka korang supaya korang low confidence and amik treatment dyorng. nyss tawarkn treatment yg kdg-2 lebih dri apa spatutnye supaya kita bayar lebih. michelle lazar akan recommend treatment yg betul-2 sesuai untk kulit muka kita. but, dua-2 sama je. lepas treatment mesti kena bayar. so, nk tk nak kena bayar jugak.

and now, terpulang kt korang la. if nk rasa pegalaman facial, pegi sekali sudah. tk yah subscribe pape package. after first treatment terus balik. if kt nyss and korang dpt consultant yg baik and okeyh. korang tk de la akan rasa stress setiap kali buat facial. like my sister. but, try laa kt mana-2 beauty centre and try experience the difference. then compare which beauty centre yg bagus. well, nk cantik kena laa berkorban sikit ye dok? untuk kulit, melabur duit sikit apa salahnye. sekali sekala. bukan selalu. cuma fikir masak-2 sebelum buat keputusan. fikir sama ada harga treatment tu setimpal ke tidak dengan rawatan yg patut kulit kita dapat. harap entry ni dpt mmbntu korang di luar sana.

tiada benda yg mudah nk dpt. kena berusaha dn berkorban sikit untk dpt apa yg kita nak. so, goodluck semua !